Det er ikke alltid like lett å vite hvor man skal begynne når det kommer til å begynne å trene og starte å spise sunt, men i denne artikkelen skal vi jo gi deg noen tips som vi tror kan hjelpe deg på veien.

Start smått

Pleier du for eksempel å drikke utrolig mye brus og søte drikker? Kutt ned på det og drikk vann i stedet. Dette gjør at du inntar enormt mange færre kalorier i løpet av en dag. Det kan være at du mister flere kilo bare ved å slutte og drikke brus, søte kaffedrikker eller juice. Er ikke det ganske vilt å tenke på?

Hvis du jobber i et bygg som har heis, så ta trappen istedenfor. Dette er bare små ting som kan gjøre stor forskjell.

Er du tørst?

Kroppen er ganske rar noen ganger og greier ikke helt å formidle om den er sulten eller tørst. Mange av oss tenker at vi er sultne, når vi egentlig er tørste. Det vi anbefaler er å drikke et glass med vann når du tror du er sulten, deretter vente 15 minutter. Hvis du fortsatt føler den samme følelsen er du sulten.

Når det kommer til Trening og ernæring så henger de sammen på noen måter, men ikke alle. Mange mener at man må endre på ernæringen først, deretter begynne å fokusere på treningen, men hvorfor ikke gjøre begge samtidig?

Det er utrolig viktig å fokusere på seg selv og sine styrker og svakheter. Det å ta en 10 minutters gåtur er bedre enn å ikke gå i det hele tatt. Det er vanlig for mange å sette altfor høye forventninger til seg selv i begynnelsen, men dette finner man fort ut av at gjør en sliten.

Det som er viktig er at du tar det i ditt eget tempo!